Yoga les

Muziek stroomt door de aderen van Soul Yoga.

In al onze lessen delen wij dezelfde liefde voor yoga en muziek. Wij zullen je veilig door elke oefening begeleiden. De lessen zijn ontworpen met het oog op het versterken en soepeler maken van het lichaam, en gebruikmakend van afspeellijsten, afgestemd op het moment om de ziel tot rust te brengen en de geest stil te maken. Je zal je sterker, fitter, soepeler voelen, meer energie hebben en beter in staat zijn om met stress om te gaan. Onze klassen staan open voor IEDEREEN, ongeacht leeftijd, ervaringsniveau en fitheid en eventuele letsels (nu of in het verleden), ook als je tot nu toe nog nooit yoga hebt beoefend.

Wij kijken ernaar uit je binnenkort op de matjes te ontmoeten!


LICHAMELIJKE VOORDELEN VAN YOGA

  • Helpt het lichaam sterker te maken en te beschermen tegen letsels

  • Verlicht pijn aan de nek, de schouders en de rug

  • Verlaagt de bloeddruk, het cholesterolniveau en verbetert de hartfunctie

  • Verbetert soepelheid, ademhaling, energieniveau en vitaliteit

  • Reguleert de bijnieren en versterkt het afweersysteem

  • Verlicht osteoporose en gewichtspijn

  • Leidt tot een gezond spijsverteringsstelsel

GEESTELIJKE VOORDELEN VAN YOGA

  • Vermindert stress, gevoelens van angst en depressie

  • Verhoogt de weerstand en het herstellingsvermogen tegen stress

  • Leidt tot een kalme geest

  • Verhoogt het lichaamsbewustzijn

  • Schept geestelijke helderheid

  • Verscherpt de concentratie



Yoga stijlen

Vinyasa flow

Omarm een state of flow.

Deze yogavorm is dynamischer en kan soms als een uitdaging ervaren worden.   Bij deze vorm integreren we een creatieve opeenvolging van met elkaar verbonden yoga houdingen, die op soepele wijze in elkaar overgaan, bijna zoals een dans. De ademhaling is een belangrijk aspect bij deze vorm, en de docente zal je aangeven wanneer je van de ene naar de andere houding dient over te gaan tijdens een in- of uitademing.

Bewegen op het ritme van akoestische, elektronische, alternatieve folk, new age en  wereldmuziek.

Buigen. Strekken. Ademen. Loslaten.


 
 
 

Hatha

Hatha Yoga betreft het beoefenen van yoga houdingen (asana's) en ademhalingsoefeningen (pranayama), die bijdragen aan een gevoel van rust in lichaam en geest. Deze yogavorm is zachter en trager en ideaal voor beginners en leerlingen die de voorkeur geven aan een meer ontspannen stijl waarbij ze de poses langer kunnen volhouden.


Zachte en soulful muziek scheppen een ontspannen achtergrond.

Adem. Focus. Leer de beginselen. Vind je eigen beoefening.


 

Yin Yoga 

Vind evenwicht.

Deze subtiele beoefening heeft tot doel zowel de geest als het lichaam te verstillen, en de gelegenheid te scheppen voor meditatie en lichamelijke ontspanning.

In de Yin les beoefenen we voornamelijk lang aangehouden passieve vloerhoudingen (45 seconden tot wel 5 minuten) die vooral een uitwerking hebben op de lagere delen van het lichaam: heupen, bekken, binnenkant dijen, lage wervelkolom. Deze gebieden zijn met name rijk aan bindweefsels, of fascia. Dankzij deze zachte en langere poses en het gebruik van de ademhaling kan het lichaam de diepere spanningen loslaten, met als resultaat een versnelde bloedsomloop, verbeterde beweeglijkheid en soepelheid van de gewrichten, een vermindering van stress en angst en een kalme en evenwichtige geest en lichaam.


Je wordt begeleid door rustgevende klanken.


.